Premier a Turay Ida Színházban
Szombaton este mutatták be Ivan Kušan-Tasnádi István Balkán Kobra zenés komédiáját a 90-es évekből Sztárek Andrea rendezésében. Ezt a művet több színház is feldolgozta, pl. a Thália Színház, a Békéscsabai Jókai Színház, a tatabányai Jászai Mari Színház - Népház, a Szarvasi Vízi Színház...
Ez a verzió a 20. század végén játszódik, amikor az ENSZ-békefenntartók még Horvátországban vannak. A mi előadásunkban nagyon fontos a balkáni zene, amelyet Monori András írt. Szeretnék olyan hangulatú előadást létrehozni, mint amilyen Kusturica filmje, a Macskajaj volt. Elképzeléseim szerint a muzsika a prózai jelenetek alatt is szólni fog a háttérben, akárcsak a filmekben - fejtette ki Sztárek Andrea a Színház.org portál oldalán. A rendező kitért arra is, hogy korábban nem látta a Balkán Kobrát más színházakban, így lehetősége sem volt beemelni bármit az előző előadásokból.
Miről szól a krimi-vígjáték?
Mit tegyen a vidékről elvágyódó fiatal feleség, ha rettentően unja már milliomos vállalkozó férjét és vérfoltos ügyleteit? Hogyan tegye el láb alól, ha csak alkalmatlan férfiak legyeskednek körülötte, akiknek nagyobb a szájuk, mint a puskacsövük, és az is hamar elsül? Csak egyvalaki képes elvégezni a piszkos munkát: a délszláv háborút megjárt, könyörtelen gyilkológép, a legendás Kobra, akit nehezen lehet bevinni az erdőbe, mert nem látja a fától, igaz a fát se, hisz rövidlátó, de hiúsága miatt mégsem lesz szemüveges. Ennek ellenére, vagy épp ezért tekintet nélkül, szemtelenül leszámol bárkivel, ha jól megfizetik. Balkáni komédia alkohol- és pénzmámorban, ahol mindenki csörtet felfelé, ahol mindenki a pénzt akarja, de a sűrű golyózáporban könnyen elkalandozik a célkereszt. Történik valamikor a XX. század végén a Balkánon.
A feltett kérdésekre választ kapunk ebben a helyzetkomikumoktól sem mentes, zenés komédiában.
Jó szórakozást kívánunk a perkátai Színházbarátoknak!
Budapest, 2019. január 27.
Perkáta Online (HCJD & HLSZ)
Balról jobbra: Falusi Balázs Áron, Valázsik Péter, Kovács Olga, Sztárek Andrea (rendező), Fehérvári Péter és Barsi Márton
Az első felvonás pillanatai
Fotók: Vigh György