DÁTUM / NÉVNAP


HIRDETÉSEK

Szőke Imre e.v.
2431 Perkáta
Dr. Baráth Károly u. 51/A
+36 (30) 378 5478
imre.szoke19[at]gmail.com

Hosnyánszki László klíma- és villanyszerelés Perkátán és környékén

PatikaPlus Gyógyszertár Dunaújváros Tesco

B&D Kft - Dunaújváros

Suli-Soft-Design: a webes alkalmazások akadálymentesítője

József Attila Könyvtár Dunaújváros

A Perkáta Online az MTI hivatalos hírfelhasználója

legifotok.hu - Magyarország a magasból

VighFoto - esküvő, koncert, rendezvény fotózás

Megérkezés és visszatérés

Perkáta sikán

Valtteri Bottas - Felipe Massa

A téli időszakban is javában zajlanak az események a csapatok körül. Ahogy azt már korábban megírtam, a Mercedes kiválasztotta és meg is szerezte Lewis Hamilton új csapattársát, aki a héten a csapat főhadiszállásán találkozott mindenkivel, akivel ebben az évben dolgozni fog. A finn Valtteri Bottas új munkaadójának központjában, Brackley-ben köszöntött mindenkit. Felszólalásában a következőket mondta:

„Most kezdődik csak az igazi munka. Elég időnk van a tesztekig, hogy mindent elrendezzünk. Nagyon sok emberrel kell találkoznom ilyenkor és készen állok rá, hogy olyan keményen dolgozzak, amennyire csak kell annak érdekében, hogy mindent kihozzak a kocsiból. Már, az első versenyen az a célom, hogy az összes elérhető pontot megszerezzem, ami lehetséges. Hiszek bennetek és abban, milyen autót építettetek erre a szezonra” - majd így folytatta:

„Reménykedjünk, hogy egy jó kocsi lesz. Garantálom, én mindent beleadok majd. Köszönöm Totonak, mindenkinek a Mercedesnél és a Daimler igazgatóságának ezt a lehetőséget, nagyra értékelem. Ez lesz az ötödik szezonom a Forma-1-ben, van 9 dobogós helyezésem a Williams-szel és még mindig nincs meg az első győzelmem. Ez az első küldetésem. Utána, innen folytatjuk...”

Toto Wolff csapatfőnök közben elmondta, hogy becsüli új versenyzőjét, akit alázatosnak, gyorsnak tart, aki két lábbal áll a földön. Véleménye szerint, jól illik az arculatba, melyet a Mercedesnél kialakítottak az elmúlt években. Elérkezettnek látja tehát a 27 éves versenyző esetében, hogy meglépje a következő szintet. Bottas, így valóban az első győzelméért hajthat ebben az évben, amit el is mondott. A csapatvezető itt részletesen is elmondta, hogy miért döntöttek a finn mellett:

„Tudjuk, hogy a felkészülést illetően már túlvagyunk a javán az új szezon előtt, tehát most egy sűrű program vár ránk, hogy integráljuk a csapatba. Egy biztos: ahogy ismerem Valtterit, mindent bele fog adni. Hiszünk Valtteri képességeiben, és ez az egyik oka annak, hogy őt szemeltük ki a télen. Sűrű hetek várnak ránk, hiszen ki kell építeni a kapcsolatokat Valtterivel, így megértheti a csapatot és a kocsit. Ez egy izgalmas kihívás, ami friss energiával tölt fel minket, új dinamikát alakít ki a versenyzők között. Mi is keményen dolgozunk, hogy olyan kocsit adjunk Lewisnak és Valtterinek, amire szükségük van a munkához.”

Párhuzamosan Bottas érkezésével, a Williamsnél is javában ment a szervezkedés, hiszen ugyancsak tudni lehetett, hogy a kép úgy vált teljessé a Mercedesnél, hogy Massa visszatért a Williamshez, hogy volt csapattársa, megérkezhessen a németekhez.

„A Mercedes nevében meg kell köszönnöm a Williamsnek az együttműködést, amivel lehetővé tették Valtteri számára ezt a lépést” - mondta a Mercedes sportfőnöke, Toto Wolff.

És ahogy említette Toto Wolff, így mi sem mehetünk el szó nélkül a brazil Felipe Massa mellett, aki érzelemben igencsak dús, utolsónak vélt hazai versenyén a könnyeivel küzdött és most, a Williams színeiben, a fiatal kanadai újonc Lance Stroll csapattársa lesz. Massa a következőket mondta és üzente:

„Először is nagyon boldog vagyok, hogy lehetőséget kaptam a visszatérésre a Williamshez. Mindig is az volt a szándékom, hogy versenyezzek valahol 2017-ben. A Williams közel áll a szívemhez és tisztelem, amit el akarnak érni. Valtteri remek lehetőséget kapott a tél folyamán bekövetkezett fordulatokat követően és a legjobbakat kívánom neki a Mercedesnél. Az biztos, hogy a lelkesedésem nem csökkent a versenyzés iránt, és rendkívül motivált vagyok, hogy visszajöjjek és vezessem az FW40-et. Óriási lökést jelentett a rajongók támogatása az elmúlt hetekben, és hálás vagyok érte. Azt is nagyon várom már, hogy Lance-szel dolgozzak együtt; sok éve ismerem őt, láttam, miként fejlődik a tehetsége ebben az időszakban, így várom, hogy lássam, mit tudunk elérni együtt.”

Claire Williams, megbízott csapatvezető elmondta:

„Nagyon örülök, hogy Felipe úgy döntött, megszakítja visszavonulását, hogy részese lehessen a 2017-es terveinknek. Valtteri 2010 óta a Williams család tagja, az azóta eltelt időszakban pedig számtalanszor megmutatta tehetségét. Ezúton is szeretném megragadni a lehetőséget, hogy köszönetet mondjak neki mindenért a csapat nevében is és sok sikert kívánjak a Mercedeses pályafutásához.”

„Felipe mindig is egy nagyon közkedvelt és szeretett volt a Williams családon belül, így nagyon örülünk neki, hogy a jövőben újra együtt dolgozhatunk. 2017-ben mindenképpen rajthoz állt volna valamilyen sorozatban, így nem vesztette el a versenyzés iránti vágyát, nekünk pedig nagyon fontos volt, hogy egy erős versenyző érkezzen Valtteri helyére. Felipe visszatérése stabilitást, tapasztalatot és tehetséget nyújt számunkra ahhoz, hogy előre léphessünk. Ő egy nagyszerű szerzemény számunkra.”

TényBox

Valtteri Bottas 1989. augusztus 28-án született. A finn, más tehetséghez hasonlóan a Formula Renault-ban kezdte pályafutását. 2007-ben egy harmadik hellyel indított a 2.0 NEC-ben, aztán 2008-ban a Formula Renault 2.0 Eurocup-ot és a 2.0 NEC-et is megnyerte. A NEC-ben 14 futamból 12-t behúzott, miközben 12 rajtelsőség és 12 leggyorsabb kör állt a neve mellett.

2009 és 2010 között nem volt semmi kimagasló teljesítmény a neve mellett, viszont 2011-ben jött az újabb bajnoki cím, mégpedig az első GP3-as szezonjában, a Lotus ART csapattal. Ekkor, már a Williams F1-es csapatának a hivatalos tesztpilótája volt.

2012-ben nem versenyzett, a Williamsnél betöltött szerepével foglalkozott és készült első Forma-1-es versenyére és évére. A debütáló évében, 2013-ban a britek nagyon gyengék volt, így Bottas csak a 17. helyen végzett.

A 2014-es szezonban már dobogóra is állt, méghozzá 6 alkalommal. 186 pontot gyűjtve 4. lett, majd egy évvel később 5. 136 egységgel, és 2 pódiumos helyezéssel. Mindhárom szezonjában legyőzte Felipe Massát, a brazil csapattársát, aki messze több tapasztalattal rendelkezik nála. A Ferrari is érdeklődött iránta, ellenben a Williams nemet mondott az olasz istállónak. Rosberg hirtelen visszavonulásával hirtelen egy olyan lehetőség adatott meg a finnek, amit már nem engedett kicsúszni a kezei közül, holott érvényes szerződése volt még a legendás brit istállóval, a 2017-es idényre.

Felipe Massa 1981. április 25-én született. A formula kategóriás pályafutását Brazíliában kezdte a Formula Chevrolet Brazil sorozatban, amit sikerült is megnyernie. 2000-ben már Európában versenyzett és rögtön bajnok lett a Formula Renault 2000 Eurocup, valamint a Formula Renault 2000 Italy szériában.

2001-ben az Euro Formula 3000 – ben próbált szerencsét. Itt, igencsak felhívta magára a figyelmet, nem volt tehát meglepő, hogy 2002-ben bemutatkozhatott a Forma-1-ben a Saubernél. Az első évében csupán 4 pontot szerzett és 13. lett.

2003-ban nem volt aktív versenyző, akkor csatlakozott Maranelloba és lett, a Ferrari tesztpilótája. 2004-től kezdődően újra versenyzett a Saubernél, majd három év után, aláírhatta szerződését az olaszokkal.

Massa 2006-ban Michael Schumacher csapattársaként versenyzett. 2 győzelmet, 3 rajtelsőséget, 2 leggyorsabb kört és 7 dobogós ért el. A bajnokságot a 3. helyen zárta az évad végén, miközben német csapattársa, visszavonult. Maradhatott volna, ellenben nem akarta, hogy elküldjék brazil csapattársát, így ő volt az, akinek a helyére 2007-ben megérkezhetett Kimi Räikkönen.

Felipe számára a 2007-es év alakult a legjobban és miután a finn volt előrébb, a bajnoki cím miatt beállt mögé a Ferrari. Ez ki is fizetődött, az utolsó futamon Räikkönen felért a csúcsra, míg Massa 4. lett.

A 2008-ban azonban fordult a kocka, Massa volt a jobb, aki 6 versenyt nyert az év folyamán. Emellett 6 rajtelsősége, 3 leggyorsabb köre és 10 dobogója volt. Sokáig úgy tűnt, hogy életében először megnyerheti a bajnokságot a legnagyobb kategóriában, a sors azonban nem kegyelmezett neki. Az évadzáró Brazil Nagydíjon ugyan elsőként intették le, mégis pár másodpercig érezhette azt, hogy világbajnok. Lewis Hamilton, az utolsó utáni pillanatokban abszolvált előzésével megszerezte előle a címet.

A megtörtént események ellenére, a mai napig azt állítja, hogy Szingapúrban csúszott ki a bajnokság a kezéből, amikor a bokszkiállása során, elhúzta a töltőberendezést. Massa balszerencsés versenyei között szerepelt a Magyar Nagydíj is, amit nem sokkal a leintés előtt kellett feladnia az első helyről egy motorhiba miatt. Máskülönben könnyedén megnyerhette volna a bajnokságot, amit így végül egyetlen egy ponttal, de elbukott.

2009-ben élete legnehezebb időszakát élte meg, hiszen a szezon 10. versenyhétvégéjén, Magyarországon, az időmérő edzésen súlyos balesetet szenvedett. Rubens Barrichello Brawn GP autójáról leszakadó rugó találta el a fejét, ami miatt életveszélyes állapotba került. A gyors orvosi beavatkozásnak köszönhetően, Massa felépült és a szezon későbbi részében vissza akart térni, de az orvosok tanácsára a Ferrari nem engedte ezt.

2010-ben visszatérhetett immáron Fernando Alonso mellett. A kétszeres világbajnok óriási vereséget mért rá és egyértelmű volt, hogy a brazil csak másodszámú lehet. A spanyol sokkal jobb volt és dominált. A Ferrari mindent arra tett fel, hogy a spanyol bajnok legyen velük, de sem 2010-ben, sem 2012-ben nem sikerült, a rossz stratégiák miatt.

A brazil közben egyre frusztrálttá vált és a Ferrari részéről is megérett már, hogy tovább álljon. 2013-at követően megérkezett - visszatért - helyére Räikkönen, míg ő, a Williamsnél talált helyet. 2014-ben háromszor dobogóra állt a megerősödött brit gárdával, de ez is kevés volt. Csapattárs, ezúttal a fiatal Valtteri Bottast is jobb volt tőle. és a 7. hely lett az övé. 2015-ben hasonló volt a helyzet, de még így is jó teljesítményt nyújtott, noha kevesebb pontot gyűjtött, mint az azt megelőző szezonban és 6. lett.

2016-ban már a 2015-ös formáját sem tudta hozni, ezért évközben bejelentette a távozását a Forma-1-ből. Hivatalosan azt közölték, hogy mindez az ő döntése, de valójában senki nem kínált neki ülést 2017-re. A britek mindenképpen egy tapasztalt pilótát szerettek volna az újonc Stroll mellé. Button ismét nemet mondott, így Massa mellett tették le a voksukat.

Debrecen, 2017. január 18.

Vigh Gábor

Grafika: Németh Zoltán


Ez egy ingyenes Dreamweaver sablon, amelyet a JustDreamweaver.com készített.

Impresszum      Adatkezelési tájékoztató